Sabtu, 7 Januari 2012

SEUNTAI KATA..SEULAS RASA

ALHAMDULILLAH..2 hari berlalu..bermakna 2 hari aku menghadap paper exam..final exam..4 paper selesai di jawab..alhamdulillah..setakat ni..aku x tertekan g..mungkin aku x fikir sangat kot.. kawan-kawan tanya akau..mesti dah buat persiapan yang rapi untuk final exam..aku cakap jujur la..heheh..aku cakap aku x study..ada study tapi setakat ala kadar je..kawan aku x percaya..btul la..aku cakap betul.. ingat aku main-main ke..heheh..lepas je selesai dengan 1st paper..iaitu TMX.. aku terus g CAIS..cari tempat yang ada privacy.. n tidow..sementara tunggu paper k2..aku sempat g tidur..hehhe...ngantok sangat..bangun je tidur...study jap.. n taraaa!!!! aku luangkan masa sekejap untuk hobi yang dah lama aku tinggalkan... hayati ilhamku bangun dari tidur.. heheh..

Sendirian...
Menghayati keindahan dunia...
Tersentak aku...
Pilu jiwaku...
Mengenang kisah lalu...
Gembiranya hati...
Cerianya jiwa...
Aku rindu...
Ke mana kau menghilang...
Penglipur lara hatiku...
Siapa aku dimatamu...
Teman, kakak, mahupun...
Tiada pengertian langsung...
Sungguh,
Aku merinduinya...
Kedegilan aku...
Musabab semua ini...
Mungkin...mungkinkah...
Mata dunia...
Tidak akan sama dengan mata akhirat...
Sendirian...
Mencari ketenangan diri...
Mencari dia sahabat sejatiku...
Mungkinkah akan ku temui...
Atau sudah kutemui...
Bisakah aku dipercayai...
Akukah yang kau percaya...
Mungkinkah kau yang aku amat percaya..
Argh! kegilaan...
Sukarnya...
Kerna minda telah mengatakannya...
Yakinlah hati...
AKU BISA SENDIRI!

#ada lagi..hehe..aku sempat menyiapkan 2 lagi puisi..next entry# 

Tiada ulasan:

TINGGALKAN JEJAK ANDA, SAYA AKAN MENJEJAKI JEJAK ANDA KEMUDIAN