Khamis, 3 April 2014

HIKMAH

22 MAC 2014, 7.50 malam.

Tarikh keramat buat aku dan kawan-kawan.
Ingin menikmati malam minggu, menghabiskan semester terakhir dengan kenangan-kenangan manis, tetapi peristiwa itu yang berlaku..cepat..pantas..tangkas.. sekelip mata..semudah ABC..orang itu meninggalkan detik hitam dalam diri. Alhamdulillah, Syukur Ya Allah, kami masih selamat. hingga kini, perasaan takut itu masih menebal dalam diri. trauma. mungkin sebelum ini, aku hanya melihat kes sebegini di dalam drama. tapi kini, aku merasainya. Hanya Allah yang tahu perasaan tika itu dan saat ini. 
aku mungkin tidak akan maafkan diri aku jika sesuatu berlaku pada dia sahabatku. seoalh-olah diri tiada guna di saat getir itu. cemas. panik. syukur, kami belajar daripada kesilapan selepas kejadian ini. 

ya Allah, lindungi kami daripada perkara yang tidak baik. sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Mengetahui hikmah di sebalik kejadian ini. amin.

p/s : 
mr. peragut, terima kasih atas pengajaran ini. 

Tiada ulasan:

TINGGALKAN JEJAK ANDA, SAYA AKAN MENJEJAKI JEJAK ANDA KEMUDIAN